Clinics & Acties
Op dit moment zijn veel van de opleidingen via het sportakkoord in jouw gemeente gratis of tegen grote korting mogelijk. Neem contact op om samen te onderzoeken waar het sportakkoord jouw vereniging kan helpen.
Clinic Train the Brain door Gido Vermeulen
Opleidingsaanbod
Beginnerscursus
De beginnerscursus is geschikt voor de onervaren trainer, bestaat uit 2 dagdelen en is een opstapje voor de VT2 opleiding. De beginnerscursus kan gericht zijn op:
VT 2
De VT2 opleiding is geschikt voor de startende trainer en kan gericht zijn op:
VT 3
De VT3 opleiding wordt als volgt aangeboden:
De theorie volgt de trainer online, bij het eigen team volgt de trainer diverse opdrachten uit en deze worden online geanalyseerd. Er is coaching on the job en de trainer loopt stage bij een hoger team. Daar waar mogelijk bij de eigen vereniging.
Beach Volleybal
Beachvolleybal trainers kunnen de volgende opleidingen volgen:
T.C.
De technische commissie is de spil waar de vereniging om draait. Bij deze cursus kijken we naar de rollen, taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de TC.
Trainersbegeleiding
De trainersbegeleiding vindt plaats tijdens de training op het veld. Het is dan ook trainersbegeleiding on the job. Hier krijgen de trainers de kans om het geleerde direct in de praktijk te brengen.
Neem contact op voor meer informatie over de trainersbegeleiding (hier zijn ook sportakkoord mogelijkheden in)
Workshops en clinics
Gedurende het jaar geven wij diverse fysieke en online workshops en clinics. Hierbij zijn regelmatig licentiepunten te verdienen voor de VT2 en VT3 trainer. Voorbeelden zijn:
- Workshop sportplezier
- Workshop techniek
- Workshop blessure preventie
Neem contact op voor meer informatie over de workshops
Verenigingstraject
Om ook de basis bij de rest van de vereniging op orde te krijgen verzorgen wij diverse verenigingstrajecten. Hierbij kan je denken aan:
- Coach de coach
- Sportief coachen
- Fijne wedstrijd (voor trainer en scheidsrechter)
- Lang leve de sportouder
- Strategische verenigingsondersteuning
Neem contact op voor meer informatie over de verenigingstrajecten.
Doelgroeptraining
Er zijn diverse specifieke trainingen gericht op bepaalde doelgroepen zoals:
- Meer jongens op de vereniging
- Aanbod ontwikkeling voor CMV
- Opzet van Start to volley
- Aanbod ontwikkeling voor de 60+er
- Scheidsrechtersbegeleiding
- Trainen en coachen van Pubers
- Trainen en coachen van 6 tot 12 jarigen
Neem contact op voor meer informatie over de doelgroeptrainingen.
Meerwaarde van volleybal
Behalve dat volleybal een prachtig strategisch samenwerk spel is, kan volleybal meer betekenen voor de sporters.
Dankzij volleybal kan je ook werken aan de pedagogische aspecten zoals samenwerken, strategisch inzicht, leren omgaan met winst en verlies en nog heel veel meer.
Het mooie daarbij is dat sporters dit leren dankzij volleybal en daar ook iets aan hebben in de wereld buiten de volleybal zaal. Voorbeelden hiervan zijn: in het gezin, op school, bij de omgang met vrienden en later tijdens het werk.
Al onze opleidingen kennen een basis van toegepaste psychologie, sociologie en zelfs een zweem antropologie. Allemaal op een Jip-en-Janneke manier uitgelegd zodat iedereen de uitleg meteen kan toepassen in de training.
Nieuws
Het verhaal achter de coachboekjes van de Volleybaltrainersacademie
De kracht van repeterend opleiden
Het verloop van trainers is een probleem van veel verenigingen. Trainers komen en trainers gaan, of ze stoppen na één of twee jaar. Hoe kan je je trainers beter behouden voor je vereniging?
Veel verenigingen bieden trainers opleidingen aan en dat is heel goed. Veel trainers hebben namelijk geen idee wat ze moeten doen. Onderstaande infografic (bron NocNsf) toont aan dat veel trainers onvoldoende aandacht ervaren en bijna de helft voelt zich niet capabel. Dat is op zich al een prima reden om te stoppen met training geven. Het moet leuk zijn, je moet het gevoel hebben dat je nuttig bent als trainer zijnde.
Dat begint met het aanbieden van een training. Bijna elke trainer wordt tijdens de opleidingen geinspireerd, wil vaak meteen weer aan de slag, om dat uit te proberen wat ze hebben geleerd. Maar na de opleiding is de trainer weer op zichzelf aangewezen. Het repeterend karakter van opleidingen is daarom van belang, de aandacht die je de sporters van je vereniging geeft, moet je zeker ook aan je trainers geven.
Wij adviseren verenigingen om bewust en continue aandacht aan de trainers te geven, elk jaar een beginners- of opfriscursus aan te bieden en voor de nieuwe trainers een VT2 te starten. Als je als vereniging onvoldoende nieuwe trainers hebt, niet wachten totdat je er genoeg hebt, maar samen met je buurverenigingen zorgen dat je trainers worden opgeleid. Lekker in de buurt, zodat ze niet ver hoeven reizen en als je het op de eigen vereniging organiseert, kan je het ook aanpassen aan tijden die jou het beste uitkomen. Voor de echt gemotiveerde en ambitieuze trainers is de VT3 een goede uitkomst.
Onderstaand schema geeft aan hoe het opleidingsplan eigenlijk een vaste plaats moet hebben in het beleid van de technische commissie. Dat maakt ook meteen dat je de penningmeester tijdig informeert en de trainers weten wat ze kunnen verwachten.
PS de opleidingen en cursussen in onderstaand schema met een geel sterretje zijn via het sportakkoord (grotendeels) gratis te volgen. Neem contact op voor meer informatie.
De TC en talentontwikkeling
De technische commissie heeft de belangrijkste taak van de vereniging: de technische commissie zorgt er namelijk voor dat iedereen aan het volleyballen blijft, liefst ook nog op zijn of haar eigen niveau. De manier om dit te doen is een technisch beleid op te stellen. Je wilt namelijk geen discussie over met ouders over of hun dochter toch niet in een ander (vaak hoger) team thuishoort. Ook wil je geen discussie met een trainer over de vergoeding die veel hoger is bij een andere trainer van een soort gelijk team. Het is dus belangrijk dat je altijd kan uitleggen wat je doet en daar helpt een actueel beleid bij.
Een van de onderwerpen in het beleid is talentontwikkeling. Bij talentontwikkeling denken wij heel vaak aan de jeugd die goed kan volleyballen. En natuurlijk is dat ook een talent en het is ook heel gaaf als je dergelijke spelers in je vereniging mag begeleiden. Wat we helaas vaak zien is dat er zoveel aandacht naar de volleybaltalenten binnen de vereniging (artikelen in de krant, met een bus naar het NOJK om aan te moedigen, de beste trainers, een trainingspak van de vereniging, etc), dat de andere jeugd zich niet gezien voelt. Dat gaat je op den duur leden kosten en bedenk wel dat je talentvolle jeugd alleen maar bij jouw vereniging blijft zolang ze daar uitgedaagd blijven worden. Daarna gaan ze naar een andere vereneniging, een hoger team, papendal of zelfs naar het buitenland. Jouw vereniging blijft (hopelijk trots) achter met de mindere goden – die wel erg van het volleybalspel houden.
Waarom zou je het hoofdstuk talentontwikkeling niet breder insteken:
– de talentvolle trainer: deze trainer gaat andere trainers binnen de vereniging inspireren, clinics geven aan andere teams, mag zelf ook regelmatig naar clinics om deze kennis te delen binnen de vereniging.
– de talentvolle speler: hierbij kijk je enerzijds naar volleybaltalenten (hoe begeleid je die en wat is je beleid als deze volleyballer naar een andere vereniging wil overstappen), anderzijds kijk je naar andere talenten waar je mensen op in gaat zetten. Bijvoorbeeld de verbinder, dit hoeft geen volleybaltalent te zijn om zeer waardevol voor de vereniging te zijn. Deze verbinder brengt mensen samen, maakt het feest op de tribune of in de kantine en zet mensen aan tot actie/vrijwilligerswerk. Ook heb je vast spelers met een talent in organiseren. Maak ook hier een keer een artikel over op jullie socials. En zet deze persoon of personen in hun kracht als er iets gestructureerd of georganiseerd moet worden. De lobbyist zet je in richting de externe partijen zoals de gemeente of sponsoren. Eigenlijk zou je als tc iedere sporter eens onder de loep moeten nemen en moeten kijken waarmee deze persoon zijn waarde voor de vereniging kan versterken. Dat maakt dat iedereen zich gewaardeerd voelt, ookal zijn ze niet de beste volleyballers van de vereniging. Dit maakt weer dat mensen langer verbonden blijven aan de vereniging!
ps: de TC cursus (gratis via het sportakkoord), helpt je bij het opstellen van een eigen beleid, passend bij jouw vereniging. Neem contact met ons op voor meer informatie
Samenwerking tussen volleybalscholen en de volleybaltrainersacademie
Op steeds meer plaatsen in Nederland zijn volleybalscholen actief. Hier zijn ervaren trainers gedreven door passie om kennis door te geven en liefde voor het volleybalspel bezig met de ontwikkeling van jeugdige volleybalspelers, met als doel volleyballers langer bij het volleybal te behouden. De impact van de training aan jeugdige volleyballers is pas echter optimaal als ze naast de volleybalschool ook echt goede trainingen krijgen op de eigen vereniging van de eigen trainer. Daarom gaat de NJOI volleybalschool en ook de Compaen volleybalschool samen met de Volleybaltrainersacademie de VT2 opleiding organiseren bij de volleybalschool locaties. Daarnaast zullen op deze locaties ook clinics worden georganiseerd, en bij de NJOI locaties zal een blended VT3 opleiding worden georganiseerd.
De NJOI volleybalschool is op dit moment op 3 plaatsen (Bergschenhoek, Nijmegen en Apeldoorn) in het land actief om onze jeugdige sporters extra volleybalvaardigheden aan te leren. Gedreven door de liefde van het volleybalspel en de passie om kennis te delen zijn Yannick van Harskamp en Dirk Sparideans dit initiatief gestart.
Achter de volleybalschool in Oostzaan, bij Compaen is Sven Vermeulen de drijvende kracht.
De clinics en opleidingen worden op deze site vermeld, eventals op de Nevobo activiteiten kalender en de socials. De VT2 en VT3 trainers van de volleybaltrainersacademie mogen – tot 4 jaar na het starten van de opleiding – gratis deelnemen aan de clinics van de volleybaltrainersacademie.
Vrijwilligers binden en boeien? Hoe doe je dat?
“Onze leden gedragen zich als klant. Ze verwachten van alles, maar doen er niets voor terug. Nu moeten wij met een klein groepje mensen de club draaiende houden. Nederland is toch wereldkampioen verenigen… De cultuur verandert, het individualisme slaat toe of misschien door. Vroeger was alles beter!” Aldus het gemiddelde relaas wat ik bij verenigingen hoor. Het bestuur grijpt vaak naar snelle oplossingen zoals bijvoorbeeld de belactie: “Meer vrijwilligers in korte tijd!” Hiermee krijg je meer vrijwilligers in korte tijd maar helaas ook voor een korte tijd. Een formulier met alle taken waar leden op in, kunnen/mogen/moeten, schrijven welke taak ze gaan vervullen, is ook populair… maar helaas zijn ze niet heel succesvol. Er zijn besturen die over gaan op verplichte vrijwilligerstaken (een leuke contradictie) of gaan betalen voor vrijwilligerstaken. Hiermee haal je vrijwilligersbeleid grondig onderuit.
Structurele oplossingen zijn vaak ver te zoeken. Toch ligt de oplossing voor de hand als je beseft dat het een gedragsprobleem is. Het ene gedrag lokt namelijk ander gedrag uit. Dat je leden zich als klant opstellen is gedrag! Dit gedrag komt ergens vandaan. Wat maakt het dat leden zich zo gaan gedragen? Hoe komt het dat ze de indruk hebben dat dit normaal is?
Ik denk dat een groot gedeelte van de oplossing zich bevindt aan de voorkant van het proces. Elkaar leren kennen. Als je naar het aanmeldproces van een gemiddelde vereniging kijkt werkt dat meestal zo:
- Ik meld mijzelf (of mijn kind) aan voor bijvoorbeeld voetbal.
- Ik ontvang een mail met daarin het aanmeldformulier. (Mogelijk met een lijst met alle taken die moeten gebeuren. Dat voelt niet heel welkom.)
- Na invulling ontvang ik een bedankje (althans dat hoop ik), de tijd dat ik me moet melden, de naam van de trainer en vaak het moment dat de eerste betaling wordt afgeschreven.
- Ik breng mijn kind (of ga zelf) naar mijn training, maak kennis met het team en trainer, en ga voetballen.
Dit proces lijkt erg op het kopen van een brood:
- Ik vraag een brood
- Ik krijg een brood
- Ik betaal het brood
Ik vraag nooit of er nog geveegd moet worden in de bakkerij. Dat komt niet in mij op omdat de bakker mij als klant behandelt. Maar dat doet de vereniging dus eigenlijk ook. Het gedrag van leden ontstaat tijdens de kennismaking met de vereniging!
Een tijd geleden heb ik een mooi verenigingstraject mogen verzorgen bij een rugby vereniging. Ik ben verliefd geworden op de rugby cultuur! Op de manier van met elkaar omgaan en op het wederzijds respect. Het bestuur stelde voor dat ik een training moest bijwonen om dat echt te ervaren. Maar ja, ik ben volleyballer nog wel spelverdeler… ik huil als ze de bal afpakken en ben niet bestand tegen modder.
Het bestuur wist echter niet van ophouden. Ik ben naar huis gegaan en heb tegen mijn zoon Jaap van zes gezegd “We gaan iets super tofs doen!”. De lichtjes in de ogen van Jaap gingen aan. Wat gaan we doen dan, vroeg hij. Nou, jij gaat rugbyen!
Hiermee was ik gered. Toen we op zaterdagochtend op het rugbyveld aankwamen was het koud, het regende en het waaide hard. Voor Jaap maakte dat niets uit, hij had er zin in, en ik ook. Ik wilde zien hoe deze training er uitzag. Nadat ik Jaap bij de trainer had achtergelaten zag ik de kantine met een mooi groot raam, uitkijkend over het trainingsveld. Ik ging lekker, in de kantine, een warm kopje thee drinken terwijl ik kon zien hoe de training verliep. Toen ik nog geen twee stappen op weg naar de kantine was vroeg de trainer mij wat ik ging doen? “Theedrinken”, antwoordde ik, wijzend naar de kantine…. “Waarom?” vroeg de trainer. “Nou, het regent….”, was mijn antwoord voordat ik na had gedacht over deze domme opmerking… “Dat weet ik, maar dat doen wij hier niet. Ouders blijven bij de training. Als een kind valt en getroost moet worden doe je dat als ouder zelf, daar heb ik geen tijd voor. Je kan kiezen: of je gaat daar bij de andere ouders naast het veld staan, of je helpt mij mee. Als je mij helpt kun je oefenvormen uitzetten en stootkussens vasthouden. Ik adviseer je om mij mee te helpen, dan blijf je iets warmer dan dat je daar aan de zijkant staat”. Ik heb meegeholpen…
Vanaf moment één was het duidelijk wat er van een ouder verwacht wordt bij de training. Dat werd op een heel respectvolle manier gebracht. De verbinding was er en ik hoefde niet meteen een bestuursfunctie aan te gaan. Participatie was duidelijk gewenst of eigenlijk was er geen ontkomen aan. Zonder dat het woord verplichting bij mij opkwam. Dat doen wij dat hier niet, was voldoende om mij duidelijk te maken dat er ook echt iets van mij verwacht werd en de mate waarin mocht ik dus zelf kiezen.
Bij een voetbalvereniging in het oosten van het land hebben ze ook de voorkant van het aanmeldproces aangegrepen om duidelijk te maken wat er verwacht wordt. Alle nieuwe leden mogen vier keer gratis meetrainen voordat ze lid worden. Dit is fijn voor het lid, maar ook voor de vereniging om te zien of het potentiële lid wel past bij de vereniging. Na deze vier keer is het lidmaatschap bijna een feit. Alleen een ingevuld aanmeldformulier en één van de ouders, of het volwassen lid, moet aanwezig zijn bij de nieuwe leden bijeenkomst. Ben je daar niet dan ben je geen lid. Bij deze nieuwe leden bijeenkomst wordt de vereniging gedeeld met de nieuwe leden. “Vanaf nu is dit ook jullie vereniging, jullie tweede thuis! We zorgen natuurlijk samen voor dit huis”.
Dit is een best spannende manier van werken want stel je voor dat mensen dan geen lid willen worden. Dat klopt, maar wil de vereniging leden die niets voor de vereniging gaan doen?
Ga eens kijken wat jouw leden ervaren bij de aanmelding. Wat doe jij om ze op dat moment echt welkom te heten en meteen te betrekken bij de vereniging? Geef jij daar al een stukje van de vereniging weg en deel je het eigenaarschap, met alle gevolgen van dien? Maak een nieuwe-leden-reis om te ervaren wat jouw nieuwe leden ervaren als ze lid worden. Begin bij de eerste kennismaking met jullie leden om van jullie leden, betrokken leden te maken (en hou dat daarna vol!).
Als je kritisch nadenkt over het eerste contact met jouw nieuwe leden in jouw vereniging en je gedrag daarop aanpast, dan verdwijnt het klantgedrag op den duur vanzelf. Vind je dat moeilijk, of wil je graag expertise van buiten de club betrekken? Neem dan contact met ons op. Dan kijken wij, samen met jou, naar waar jullie het beste geholpen bij zijn.
Ps 1: Je kunt er nooit voor zorgen dat álle leden iets voor jouw vereniging gaan doen!
PS 2: Ben kritisch op wie je wat in je vereniging laat doen. Stel je voor dat iemand zich aanmeldt als bestuurslid maar diegene omarmt het DNA van jullie vereniging niet. Wil je die in het bestuur?
Het sportakkoord gaat door in 2023!
Vanaf 1 maart 2023 kunnen we weer trainersopleidingen en de tc cursus via het sportakkoord aanvragen, vanaf 1 april kunnen we starten! De beginnerscursus en de TC cursus is weer gratis, evenals de cursus coaching (gericht op positief en tactisch coachen). De VT2 is te volgen met een kleine eigen bijdrage.
Het nieuwe Sportakkoord heeft vorm gekregen en daarbij zijn de beginnerscursussen en Vt2 opleidingen weer (grotendeels) gratis. Dit maakt het voor elke vereniging mogelijk om de opleidingen in huis te halen, gewoon op de eigen vereniging. De beginnerscursussen zijn breed inzetbaar: zo kan je je richten op jeugd, CMV, senioren, 60+, coachen (gericht op positief en tactisch coachen), beach of bijvoorbeeld een specifieke doelgroep zoals bijvoorbeeld de trainers van pubers. De opleiders van de volleybaltrainersacademie hebben hierbij geen vast format, maar wij werken vanuit de hulpvraag van de deelnemende trainers. Dat maakt dat elke beginnerscursus anders is, dat maakt het leerrendement voor de trainers veel groter en de opleiders blijven scherp en creatief. Een beginnerscursus bestaat uit 2 bijeenkomsten op het veld. Dus veel actie en vooral veel zelf ervaren.
De VT2 opleiding is te volgen met een kleine bijdrage per deelnemer. In plaats van 375 euro per persoon, kan de trainer de VT2 al volgen voor 100euro pp. Bij de inhouse VT2’s zijn er ander voorwaarden. De VT2 bestaat uit 5 bijeenkomsten, waarbij we ook veel op het veld staan.
Wil je meer weten of wil je een in-house bijeenkomst organiseren? Neem contact op. We zoeken samen naar de beste oplossing
Trainerscursussen op de Caraïben
De Volleybal Trainers Academie verzorgd ook buiten Nederland de trainersopleidingen. In Augustus zijn we op Saba en St Eustatius. Alle mooie leerpunten die we daar opgaan doen, zullen we natuurlijk delen tijdens de VT2 en VT3 opleidingen. Hoe dat de trainers daar bevallen is? Eigenlijk net zoals de trainers in Nederland onze opleidingen vinden:
De VolleybalTrainersAcademie is er voor heel Nederland!
Volleybaltrainers opleiden, dat is al jaren onze missie. Vanaf 2012 hebben we veel trainers en verenigingen in regio West mogen bijstaan in het verbeteren van de trainingen. Vanaf nu doen we dat niet meer alleen voor de regio West, maar voor heel Nederland!
REFERENTIES
“Kinderen zijn nu actiever tijdens de training” - DVC
In Maart 2020 mochten wij, een club van 13 trainers (leeftijden gemengd) de beginnerscurus CMV volgen. Wij hebben deze cursus als heel leerzaam ervaren. We bedachten zelf oefeningen, Ine liet ons daarbij veel varianten zien, waardoor de oefeningen leuker en speelser werden.
Ine gaf les op een leuke manier, waardoor er veel dingen bij blijven. In de praktijk ervaren wij ook dat de kinderen actiever zijn tijdens de training nadat we deze cursus gevolgd hebben.
Daniëlle Schouten
Volleybaltrainer
"Nieuwe normen en waarden" - VV Nederhorst
Wij hebben met Ine Klosters binnen onze volleybalvereniging, Volleybal Vereniging Nederhorst, diverse verenigingstrajecten gedaan.
Daarnaast was Ine betrokken bij de opzet van ons 3-jarig project. Zij zorgde ervoor dat deze trajecten alsmede ons project tegelijkertijd meegenomen werden bij de brainstorm sessie.
We hebben door bovenstaande trajecten hele mooie “normen en waarden” opgezet. Binnen onze volleybalvereniging vinden wij die belangrijk, dragen die naar elkaar uit maar ook naar bezoekende volleybalverenigingen.
Helga Jansen
Volleybal trainer
“Ine Klosters is bevlogenen en inspirerend” - Madjoe
Wij hebben met Ine op twee avonden een inspirerende Technische Commissie / Jeugd Commissie cursus gedaan. Aangezien wij onze zaken al behoorlijk op orde hebben ging de inhoud van deze avonden vooral over de processen en het functioneren als team.
Bevlogenen en inspirerend heeft zij bij ons bevestigd wat er goed ging. Ze heeft ook tips en trucks aangedragen om verbeteringen aan te brengen in de processen. Maar vooral heeft ze ons toch al sterk aanwezige teamgevoel naar een nog hoger niveau getild.
Onze hele groep, 16 man/vrouw, is enorm enthousiast over de avonden en zijn vol energie weer aan de slag gegaan binnen de club. Voor ons voelt dit als een grote stap voorwaarts (Madjoe is Indisch voor voorwaarts).
Ik raad deze cursus aan bij iedereen die zijn club(je) naar een hoger niveau wil tillen.
“Het anders leren kijken naar situaties is een echte eyeopener geweest” - Accretos
Het ontstaan van Het Huis van Accretos
Daar waar tot een aantal jaar geleden veel energie verloren ging aan discussies en conflicten met leden en ouders, heeft Volleybalclub Accretos haar huis letterlijk en figuurlijk op orde.
De metafoor met het huis is voortgekomen uit het verenigingstraject ‘Sportief Coachen’ en ‘Coach de Coach’. Tijdens deze Veilig Sport Klimaat-trajecten werd er nagedacht over hoe men binnen de volleybal-vereniging met elkaar om wilde gaan en wat daarbij passende regels en afspraken zijn.
Het Huis van Accretos heeft inmiddels haar meerwaarde bewezen en heeft onder andere de VolleybalAward 2016 gewonnen! Hier zie je een YouTube film daarover.
Ervaringen met Ine Klösters
Het bijzondere aan het doorlopen van de verenigingstrajecten met trajectbegeleider Ine Klösters is dat zij compleet neutraal naar ons als vereniging kan kijken. Ze heeft ons geleerd om vanuit een afstand te kijken naar de vereniging onder andere door het stellen van de juiste vragen.
Het anders leren kijken naar situaties is een echte eyeopener geweest en daar profiteren we als Accretos nog steeds van!
"Erg inspirerend" - Volley2B
De VT2 volleybal opleiding via Volleybal-west (nu VolleybalTrainersAcademie) gegeven door Ine is erg inspirerend. Ine kan de jeugdige volleybaltrainers heel goed stimuleren om de volleyballers zelf te laten nadenken, dus denkend leren.
Als ervaren volleybaltrainer kun je ervaren dat als je de jeugd veel meer bij de volleybaltraining betrekt en ze laat nadenken de trainingen veel leuker zijn voor de spelers en de volleybaltrainers. Dit is een aanrader voor nieuwe en ervaren volleybaltrainers.
Gardi Minderman
Volleybaltrainer
“Voeg Ine Klosters toe en je hebt gegarandeerd een fantastische dag” - VV Simokos
Het onstaan
De Nieuwe Generatie is ontstaan met dank aan Ine Klosters. Zij wist op speelse en creatieve manier de jeugdige groep bij elkaar te brengen en te laten samenwerken.
Door simpele maar doordachte vragen en opdrachten begonnen wij onze volleybalclub door andere ogen te zien. Vooral de vragen “Hoe ziet jouw volleybalclub er in de toekomst uit?” en “Waardoor ontstaat dit toekomstbeeld?” opende onze ogen.
Het resultaat
De Nieuwe Generatie heeft een SportGala georganiseerd, een leuke Valentijns-rozen actie bedacht. Maar ook een app ontwikkelt, een nacht volleybaltoernooi geïntroduceerd en zo kan het lijstje nog wel even doorgaan.
Door de doorstroom van nieuwe leden van de Nieuwe Generatie blijven er creatieve ideeën en nieuwe ontwikkelingen ontstaan en zal de Nieuwe Generatie jeugdig blijven.
Ons advies
Ons advies is dan ook: Zet eens groep jeugdige, leuke en enthousiaste sporters bij elkaar en laat eens vertellen hoe zij de club nu zien en hoe zij de club graag zouden zien. Voeg Ine Klosters hieraan toe en je hebt gegarandeerd een fantastische dag. Je hebt dan meteen ook een mooi succesplan voor jouw vereniging.
De Nieuwe Generatie
Jeugdbestuur
“In drie woorden: leuk, leerzaam en inspirerend!- Majella”
Wij hebben de 2,5 uur durende trainersclinic van Ine als erg nuttig ervaren. Ine speelt heel goed in op de vragen vanuit de trainers zelf. Hierdoor kan iedereen er wat uit halen voor zijn eigen training. Daarnaast houdt ze het actief, maar ook interactief, waardoor ook de trainers zelf met oplossingen komen.
Wij bevelen een clinic van Ine van harte aan bij andere verenigingen. Ine zal jullie persoonlijke vragen echt beantwoorden.
Vacatures
De volleybal trainers academie is altijd op zoek naar opleiders. Trainers met minimaal een VT3 opleiding, die het leuk vinden een paar keer per jaar de beginnerscursus, VT2 of VT3 opleiding te verzorgen. Indien je dit ook leuk lijkt, horen wij graag van jou.
Contact
Heb je vragen over welke opleiding het best bij je past, welke mogelijkheden er voor jouw vereniging zijn binnen bijvoorbeeld het sportakkoord, wil je overleggen of jij misschien ook opleidingen kan verzorgen en op die manier een leuke bijverdienste kan realiseren terwijl je bezig bent met de mooie volleybalsport?
Neem dan contact op!
Bel: 06 – 26 44 28 44